fredag 2. desember 2011

Jula 2011 er straks her,
og forberedelsene er godt i gang:)



Hjemme hos oss har vi noe vi kaller
Adventstre....

Barna henger på hjemmelagd pynt,
og andre ting som
de husker fra år til år..

Det er like stor stas hvert år når vi tar
frem boksen med pynt.


Jeg blir litt mettet av all pynten som selges
på butikkene nå om dagen.

Jeg ønsker derfor å bruke det jeg finner i nature rundt oss,
Vi skal derfor en tur i skogen for å samle
kongler osv...
Intet er så vakkert som granbar og
tyttebærlyng!!



Jeg har også planer om å lage en stor kjegle,
dekt med kongler.
Den skal stå ved verandadøra
oppå urnen.
"I år skal vi bli ferdig tidlig" sa min kjære,
"slik at vi kan kose oss i
førjulsstria"...
Ja ja ...det gjenstår å se om vi greier
det da:)


3 kommentarer:

  1. Så stemningsfullt og fint som dere har det. Her oser det av lun stemning i krokene. Lykke til med julepynten, kanskje du viser noe av det her? Har selv brukt litt hengebjørk og ospekvister med rakler og små kongler i vinduskarmen. Di har jeg hengt røde glasskuler i, det ble fint sammen med lingardinene, synes jeg. God helg til deg. Farmor

    SvarSlett
  2. For en koselig adventstradisjon dere har!
    Det samme som mannen din sier, sier jeg til meg selv hvert år, men det er lettere sagt enn gjort :)

    SvarSlett
  3. Så kooooselig Elisabeth...
    Savner deg og ditt eventyrhus fylt med alle skattene (les: mennesker og ting)
    Klem i adventstia

    SvarSlett