søndag 30. mai 2010

HAGEDRØM
*
Min store inspirasjonskilde er den
amerikanske
antikvitetshandleren og
interiørarkitekten
Michael Trapp.
*
Han ser skjønnheten i gamle slitte, ødelagte og
falle-ferdige saker og ting,
slik som de fleste hadde kastet på dynga....
Hvis en velger å la seg inspirere av denne
herlige stilen, slipper en å gå rundt med dårlig
samvittighet for at det begynner å se slitent ut....
En kan sette seg ned i kurvstolen i hagen, uten
å ofre malingsspannet en tanke...
jeg adopterer tanken og stilen!!!:))

Nå er vi i den "heldige"situasjon at hele uteområdet
må opparbeides fra grunnen av.
Det vil si at jeg kan komme med så
mange ønsker jeg bare vil til min kjære...
Utfordringen er å få han med på samme tanke:))

Er det noe vi har nok av er det stein....
Istede for å kjære bort flere billass med stein,
da vi sprengte ut større tomt,
har vi lagret all steinen.

Disse bildene gir med MANGE
ideer til hva vi kan bruke steinen til:)

Det må også se ut som om hagen
har sovet de siste hundre år...
Vi er omgitt av vill kaprifol
og eføy,
og dette må utnyttes:)
Jeg skal nå skrive meg en lang ønskeliste
og lage ett collage ved å lime inn bilder
av det som inspirerer meg.

Jeg ønsker meg en "secret garden".
En hage som er rik på
overraskelser og opplevelser
når en går rundt i den.

Jeg har en....

HAGEDRØM....:)

2 kommentarer:

  1. Hvor smukt!
    Dette er noget jeg kan lide, elsker vejrbidt træ og stener.
    Jeg synes at slidt og gammelt er herligt i haven, og det rustikke.
    Michael Trapp må jeg ind og læse om...:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  2. Beautiful inspiration!
    kisses

    SvarSlett