mandag 19. april 2010

Min gode venninne
Gunilla
har vært på luftetur
til
London.
...og se hva hun
kjøpte i gave til meg...
en gammel blikkeske
med sjel!!

Den har fått plass på
kjøkkenhylla,
sammen med noen av mine
blikkbokser og esker.
*
Ytterst til høyre
står min gamle matboks.
Den kjøpte tante Grete
til meg,
den gangen hun var
aupair i England.
Denne boksen er nærmere 40 år,
og mamma har tatt vare på den for meg.
Mine tekopper fra Lene Bjerre,
og fat og krukke i serien
"Postcard" fra
Villeroy & Boch.
*
Nå skal jeg jammene meg
lage meg en STOR kopp med
deilig nykokt
te.

2 kommentarer:

  1. Du har så mange vakre, fine ting og tang du, Elisabeth. Sikkert spennende å gå på eventyrjakt i huset ditt! :)
    Takk for titten :)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Det er en sød veninde du har....-o)
    Du har rigtige mange fine ting, jeg elsker at gå på loppemarkeder og finde gamle ting og sager.
    Nostalgi må være det rigtige ord for dette.

    Hej fra Lisbeth i Danmark

    SvarSlett